- Kontynuacja wdrożonych i tworzenie nowych wewnątrzprzedszkolnych systemów zapewniania jakości umożliwiających osiąganie celów strategicznych. Diagnozowanie i ewaluacja tych systemów - przestrzeganie ich realizacji.
- Budowanie zintegrowanej wspólnoty przedszkolnej wokół uznanych wartości i osiąganie celów wyznaczonych w tym zakresie.
- Tworzenie warunków do monitorowania jakości edukacji. Dążenie do zmian rzeczywistości przedszkolnej przez analizę, wyciąganie wniosków z pracy badanych obszarów - prognozowanie i projektowanie zmian.
- Dostosowywanie organizacji pracy przedszkola do aktualnych przepisów prawa oświatowego.
- Kreowanie i modelowanie systemu wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia, dzięki któremu nauczyciele otrzymają w miejscu pracy merytoryczną pomoc w doskonaleniu konkretnych, umiejętności praktycznych, dostosowanych do ich potrzeb i potrzeb placówki.
- Wszechstronny rozwój osobowości dziecka na miarę jego indywidualnych możliwości.
- Dążenie do optymalizacji działań w kierunku realizacji funkcji określanych w aktach normatywnych jako podstawowe : opiekuńczo-zdrowotnej, stymulacyjnej, profilaktycznej, korektywnej, kompensacyjnej, dydaktycznej, socjalizacyjnej i osobotwórczej.